Virtuele rondleidingen die doen dromen en boeken
- Web
- 360°-fotografie
- 360°-video
- Drone fotografie
- Video
Virtuele rondleidingen die doen dromen en boeken
Je kent ze wel: de typische foto’s van hotelzwembaden, steevast genomen met een groothoeklens. Zelfs de kleinste badkuip lijkt op die manier op een vijftigmeterbad. Traditionele foto’s van vakantieverblijven geven allerminst een correct beeld van de werkelijkheid. Heel anders gaat het eraan toe met virtuele tours die zijn opgebouwd uit 360-gradenfoto’s en -video’s. Reizigers weten zo meteen waar ze aan toe zijn en beleven meteen een heleboel voorpret. Ook de hotels of vakantieverblijven in kwestie winnen erbij, in de vorm van positievere recensies en extra boekingen. Dat is ook wat Center Parcs wou doen voor 18 van z’n Europese vakantieparken: mensen inspireren en hen overtuigen om meteen dat weekje weg te boeken.
Show, don’t tell
Ons team ging aan de slag met de vraag van Center Parcs om de diverse troeven van de parken duidelijk in de verf te zetten. Elk van de vakantiedomeinen legt heel wat eigen accenten – denk maar aan tennisvelden of een speelbos. Ook de vakantiehuisjes zijn op maat van verschillende doelgroepen uitgetekend. Onze eigen ervaring leert daarnaast dat bijkomende info en beeldmateriaal over beschikbare bungalows sneller aanzet tot de aankoop van een upgrade. Zien is geloven, en daar zorgen onze virtuele tours bij uitstek voor.
18 holiday parks, 18 shoots
Voor elke opname ging een Poppr-team van 360°-fotografen, cameramensen, projectmanagers en modellen een week logeren en werken in het vakantiepark in kwestie. Ons eigen vakantiehuis werd helemaal omgebouwd tot tijdelijke studio. Zo kon ons team de eerste ruwe beelden meteen ter plaatse bekijken en verwerken. Terwijl de ene ploeg een interieurregistratie verzorgde van een cottage, kon het andere team aan de slag om video-opnames in 360 graden te maken in het tropische waterpark. Tegelijkertijd bouwden we één van de kenmerkende Center Parcs-golfkarretjes om tot Google Street View-auto. Als Google-partner verzorgen we voor grotere klanten namelijk ook de gekende Street View-beelden. Tijdens de lange zomerdagen waren we voor dag en dauw in de weer en vaak tot laat op pad om elke buitenlocatie onder het best mogelijke licht vast te leggen, rekening houdend met de weersomstandigheden. Want zonnige beelden doen elke locatie schitteren.
Snel resultaat
- 18 meeslepende, interactieve webervaringen in 360 graden, met één vaste menustructuur in de back-end.
- Implementatie van CTA’s naar de algemene website, callcenter voor reservaties en boekingsknoppen bij pagina’s van bungalows.
- Monitoring van bezoekersgedrag via Google Tag Manager.
- Tracking van de reservaties via de boekingsmodule op de website en het callcenter.
- Hogeresolutiebeelden met 360°-foto’s en -video’s, om elk vakantiepark maximaal tot z’n recht te laten komen.
Snel resultaat
Dankzij een strakke timing en afstemming van onze Poppr-beeldspecialisten ter plaatse en de developers in Gent konden we rekenen op een gemiddelde doorlooptijd per park van amper acht weken. Zo vormden we Center Parcs in recordtempo om tot de enige keten van vakantieverblijven met een reeks virtuele tours van ongeëvenaarde kwaliteit. Zo slaat de keten twee vliegen in één klap. Sitebezoekers beleven het park helemaal alsof ze er zelf zijn, wat voor een heleboel plezier vooraf zorgt. Daarnaast draait Center Parcs heel wat extra omzet. Dankzij de virtuele tours blijven bezoekers namelijk vier keer langer hangen op de website, waarna ze niet alleen sneller boeken, maar gemiddeld ook 25% meer uitgeven per boeking.
Toekomstgericht
De virtual tours krijgen voortdurend updates. Zo worden er niet enkel inhoudelijke updates uitgevoerd als er bijvoorbeeld nieuwe cottages worden bijgebouwd in een park, maar ook designupdates. Als ons team merkt dat bepaalde 360°-scènes bijzonder goed verkopen bij bezoekers, maken we ze prominenter aanwezig om zo nog meer online omzet te genereren.
De overweldigend positieve respons en gestegen verkoop hebben ervoor gezorgd dat Center Parcs voor de komende zes jaar virtuele tours integraal heeft opgenomen in z’n overkoepelende sales- en marketingstrategie. Zo zullen alle vakantieverblijven de virtuele tour krijgen die ze verdienen.