x sluiten

Mur d’écrans

  • Piloter à distance, en temps réel et de façon centralisée, du contenu multimédia vers un réseau d’écrans sur différents sites

  • Animer un lieu en mettant en avant une marque, des produits, des promotions, des services

  • Communiquer sur les produits a grande échelle pour capter l’attention des clients qui passent à proximité du magasin

Dynamic signage on a multi-screen wall

  • Remotely manage multimedia content on a network of multi-screen wall, kiosk or an interactive table across different places and in real-time

  • Communicate on products and services through a large scale format in order to grab the customers’ attention outside and into the store

  • Help to better inform the shoppers (promotion, services, etc.)

Géofencing

  • Identifier le client dès l’entrée du magasin

  • Lui offrir un accueil personnalisé via son smartphone

  • Communiquer l’information à l’équipe de vente afin d’offrir un meilleur accueil au client

Geofencing

  • Identify the customer immediately upon arrival in the store

  • Offer a personalised welcome on the customer’s smartphone

  • Inform the sales team of the presence of the customer in order to offer him the best assistance and service

Ecrans LED

  • Diffuser des contenus qui attirent les clients vers le point de vente

  • Visibles de très loin

  • Théâtraliser l’espace de vente

LED Displays

  • Flat panels display used for video displays

  • Stand out of the crowd both during the day and at night even from a far distance

  • Can be used indoor and outdoor in store signs and billboards

Borne interactive

  • Offrir des services additionnels au client

  • Aider le client dans ses choix

  • Lui suggérer des produits complémentaires

Interactive kiosks

  • Encourages customers interaction with the brand

  • Provides access to the complete range of products even if they are not physically available in the store

  • Fosters upselling by recommending associated products

  • Displays products information (price, availability, etc.) which encourages the purchase

Diffuseur olfactif

  • Personnaliser le Point de Vente

  • Associer la marque à une odeur, une ambiance

  • Se différencier de la concurrence

Olfactory diffuser

  • The olfactory sense influences behavior and reactions on purchases, perception, customer loyalty

  • Associates a brand with a smell, an ambiance

  • Adds value to the reputation of the brand

  • A true competitive differentiator

Réalité Augmentée

  • Mettre à disposition du client un outil d’aide à la vente

  • Lui offrir plus de contenus (Infos produit, composition, produits associés)

Augmented Reality

  • A method of visually linking the digital and real worlds to give more context or visualisation to a product such as 3D models and videos

  • Interaction with the product in real-time to discover additional and useful information on a product or service

  • Offers an impactful experience to the customer

iBeacons, capteurs

  • Pousser du contenu pertinent sur le smartphone du client lors de son parcours dans le magasin

  • Analyser les flux, les interactions entre les clients et la marque, les achats réalisés (BI & Smart Data)

iBeacons, sensors

  • Identify a customer when he enters the store

  • Push content on the customer’s smartphone (welcome message, additional product information, services, promotions, etc.)

  • Analyse traffic flows as well as interaction with the products and linked purchases

Solutions RFID

  • Permettre une meilleure gestion des inventaires

  • Renforcer la sécurité

RFID Tags

  • Provide a more accurate and faster inventory management tool

  • Reinforce the security in store (anti-theft solution)

Le miroir intelligent

  • Essayer ses vêtements à 360° grâce à une caméra qui filme le client devant l’écran

  • Permettre de mieux choisir son vêtement, de partager sur les réseaux sociaux, de recevoir des avis

  • Fournir une nouvelle expérience du shopper

The smart mirror

  • Enables the shoppers to digitally try on items before they purchase them

  • Allows the shoppers to view additional information about the product they're trying and help them to better choose their product

  • Results can be shared by the customers on their social networks in order to get instant advice on his choice from friends

  • A totally new and fully digital experience !

La cabine intelligente

  • Afficher sur l’écran , grâce à la technologie RFID, les produits apportés dans la cabine d’essayage

  • Permettre de mieux choisir son vêtement, d’appeler un conseiller de vente en cas de besoin, de voir sur l’écran les produits associés

  • Offrir une nouvelle expérience au client du magasin

  • Se différencier de ses concurrents en étant au plus près des attentes du consommateur

The smart fitting room

  • Detects the garments with RFID tags taken by customers into each fitting room

  • Encourages the customer to ask for another size or color without leaving the fitting room thanks to a touch screen display

  • Recommends complementary products to the shopper directly on the screen display

  • Increases the conversion rates at fitting rooms and the sales of the retailer

L’impression 3D

  • Fabriquer des objets directement dans le magasin (pièces détachées par ex.)

  • Offrir un vaste choix de produits et de la créativité

  • Proposer une expérience innovante aux clients du magasin

3D Printing

  • Allows the store to create and deliver products in small quantities in real time directly into the store (parts, fittings, etc.)

  • Offer a real service to the customers

  • Propose an innovative exprience in the store

Les comparateurs de produits

  • Pouvoir comparer les spécifications de plusieurs produits afin de mieux faire son choix

  • Utiliser des outils mobiles pour une meilleure expérience client

Product comparators

  • Propose easy and in real-time products comparison on tablets

  • Help the customer to make his choice

  • Use mobile devices to enhance the customer experience

Les casiers intelligents

  • Pouvoir récupérer des produits commandés sur internet dans des casiers mis à disposition (magasin, points relais, centre commercial, etc.)

  • Offrir de la flexibilité aux clients

Click & Collect

  • Conveniently combine the best of retailers’ online and instore shopping experiences

  • Customers can place their orders online and then stop by the designated store to pick up their purchase

  • Offers customers the choice of what to do with the time they save

BI & analytics

  • Mesurer précisément les temps d'attention et de présence

  • Estimer la répartition par sexe et tranche d'âge de l'audience

  • Calculer le nombre de passages, pour connaître le trafic en divers lieux-clés

  • Disposer de ces indicateurs en temps réel afin d’adapter dynamiquement le contenu à l'audience et au trafic et d’améliorer le retour sur investissement

BI & analytics

  • Put sensors near a point of interest (display, screen, poster, end cap, window, etc.) or above a traffic zone and start collecting results in a private online dashboard

  • Quickly learn how many persons pass by your communication, watch it, and for how long

  • Identify differences amongst gender and age groups, detect time trends, calculate your ROI and optimize the impact of your communication