Een augmented reality brochure
Als marktleider in de farmaceutische industrie, werkt Pfizer nauw samen met overheden, om maximaal te kunnen innoveren op het vlak van de ontwikkeling van nieuwe medicijnen.
Met het oog op een nieuwe legislatuur en nieuwe stakeholders, werkte Pfizer samen met Poppr en de communicatie-bureau’s Whyte Corporate Affairs en Mardi, een memorandum uit.
Het resultaat is een geprint tijdschrift dat inkijk geeft op wat Pfizer voor de samenleving betekent.
Via een ondersteunende AR applicatie, ontwikkeld door Poppr, kan de lezer van dat Memorandum extra informatie in de vorm van HD videos en animaties verkrijgen.
Een extra dimensie met rijke digitale content
De applicatie is gebaseerd op het basisprincipe van AR, een extra laag toevoegen aan de realiteit. Vandaar de term ‘Augmented’ reality.
In de Pfizer-app specifiek kan, die extra laag, aanvullende informatie bieden door het gebruik van video’s, live en geanimeerd.
We detecteren afbeeldingen als markers om specifieke content te activeren. De inhoud wordt beheerd met een eenvoudig contentbeheersysteem (of content management system in de volksmond).
De video wordt geprojecteerd bovenop de afbeeldingsmarkering, er kan ten allen tijde worden overgeschakeld naar volledig scherm. Dankzij de real-time tracking behoudt de video zijn grootte, locatie en past hij de rotatie aan terwijl men de camera verder of dichter van bij de bron beweegt.