Virtuele vleugels uitslaan
Met z’n voeding en snacks voor sport- en huisdieren ligt Versele-Laga over de hele wereld in de winkelrekken van dierenspeciaalzaken. Toch blijft het een op-en-top Belgisch familiebedrijf, met roots en hoofdkantoor aan de oevers van de Leie in Deinze. Eén van z’n toonaangevende merken is NutriBird, een speciaalmerk voor vogelvoer. Als sterkhouder in de wondere wereld van de vogelfokkerij geniet NutriBird wereldwijde erkenning.
Poppr als rots in de rebranding
Er stond al een tijdlang een rebranding van het merk gepland. De focus lag op betere verpakkingen, met een duidelijke begeleiding doorheen het gamma. In de woorden van het marketingteam? Nieuwe vleugels voor NutriBird.
Bij de imagovernieuwing hoorde een groots opgezet evenement, dat tegelijkertijd met de campagnelancering op touw zou worden gezet. Tot de coronacrisis plots roet in het eten gooide. Er werd besloten om uit te wijken naar een creatieve oplossing: een website die de nieuwe look in de verf zou kunnen zetten. En daarvoor klopte het marketingteam uiteraard aan bij Poppr.
Eén verhaal, twee websites
Roeien met de riemen die je hebt? Dat is geen probleem voor een creatief digitaal team dat de limieten van elk websiteframework als geen ander weet te pushen naar een ijzersterke visuele ervaring. De leidraad was simpel, maar daarom niet per se eenvoudig: het overkoepelende verhaal en de nieuwe visuele stijl van NutriBird moesten in één oogopslag duidelijk worden. En dat niet alleen voor dierenliefhebbers thuis, maar ook voor professionele B2B-klanten.
We gingen samen aan de slag met een voortraject en besloten om voor beide doelgroepen verschillende one-pagerwebsites uit te werken. Elk met een specifieke focus, allebei met realtime 3D-animaties en voice-overs op maat.
For pros and for everyone
The B2B website for professionals is easily accessible through a separate personal access code for each contact. The protected website provides a wealth of additional relevant information, including scientific background information on the composition of NutriBird’s bird food. The individual login code on the site ensures that the team has access to plenty of detailed statistics about each customer, so that account managers can tweak their sales efforts. A new touchpoint for improved customer relationships.
End customers, for their part, have access to a public website that is available to anyone. The one-pager animated website integrates 3D models of birds, bird food and packaging to provide visitors an innovative experience.
Uitgelicht
- Op maat gemodelleerde, realtime gerenderde 3D-vogels en textures van dierenvoeding doorheen de hele website.
- Nieuwe verpakkingen volledig nagebouwd in 3D, één-op-één met het echte materiaal. Zo worden de USP’s in één oogopslag helder uitgelicht.
- 7 talen op de website. De content editors kunnen zelf alle teksten beheren en aanpassen via Airtable, dat dient als centraal verzamelplatform voor alle media.
- Naadloos geïntegreerde voice-overs die kleur geven aan de geciteerde experts.
Resultaat
Elke vogel prijst uiteraard zijn nest: bekijk het eindresultaat dus vooral zelf. In de frisse brandingwebsite voor consumenten worden de troeven van NutriBird helemaal uitgespeeld. De B2B-website biedt dan weer heel wat voordelen die een lanceringsevenement niet had kunnen opleveren, zoals extra statistieken over bekeken producten en een efficiëntere opvolging door het salesteam. Een kostenefficiënte onepager dus, helemaal op het snijvlak van sales en marketing.
Credits
- Glenn Catteeuw • Art Director
- Bart De Bock • Technical Director
- Thomas Aufresne • Creative Developer
- Frank Reitberger • WebGL Developer
- Jel Sadones • 3D Modeller
- Jan Gortnar • 3D Modeller