Virtueel museumbezoek en virtuele reiservaringen
Met een virtuele tour komen toonaangevende musea, historische monumenten en nieuwe reisbestemmingen binnen bereik van iedereen. Of je doelpubliek nu op zoek is naar een klassiek online museumbezoek of een hybride ervaring die inspeelt op alle zintuigen: virtuele tours zijn niet te evenaren op het gebied van gebruiksgemak en toegankelijkheid. Een digitaal bezoek zet erfgoed in de kijker en spreekt een wereldwijd publiek aan, terwijl ze de marketingboodschap van steden, merken en bijzondere trekpleisters versterken.
Betere marketing en conversie
Virtuele tours zijn een bijzonder efficiënt marketinginstrument voor allerlei organisaties. Met behulp van 360-gradenfotografie en video’s maken we een levensechte simulatie van een bestaande locatie. Zo bieden we een beleving die zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid aansluit. Met sfeermuziek, geluidseffecten, voice-overs en tekstoverlays als bijkomende multimedia-elementen geven we de tour een extra dimensie. Virtuele rondleidingen voor digitaal museumbezoek helpen om dichter bij je doelpubliek te gaan en bieden een meeslepende ervaring die enkel door een écht bezoek overtroffen kan worden. Ze stimuleren je brand engagement, interactie en interesse, voor meer conversie.
In cijfers
Volgens een recente studie maakt maar liefst 45% van de reizigers wereldwijd gebruik van virtuele tours om onderzoek te doen voor ze een reis boeken. Hotels en resorts die virtuele tours aanbieden op hun websites hebben een 20% hogere conversie dan organisaties die dat niet doen. De verwachting is dat virtual reality en augmented reality nog verder aan populariteit zullen winnen als hulpmiddel voor mensen die op zoek zijn naar een interessante bestemming.
Virtuele tours voor reisbestemmingen
Dankzij virtuele tours kan een groot publiek nieuwe reisbestemmingen verkennen vanuit de luie zetel. Van hotelaccommodatie over stadsgezichten in 360° tot een volledig skigebied, virtuele tours helpen je om je doelgroep een concreet idee te geven van hoe een verblijf er echt uitziet. Dat helpt potentiële kopers om meer doordachte beslissingen te nemen over waar ze naartoe willen, wat er te beleven valt en waar ze willen verblijven.
Virtuele museumtours
Virtuele tours zijn ook bij uitstek geschikt voor online museumbezoek en virtuele digitale tentoonstellingen. Bezoekers kunnen vanaf hun laptop, tablet of telefoon in hun eigen tempo kunstgalerijen en tijdelijke tentoonstellingen verkennen. We kunnen bijkomende afbeeldingen, video’s en andere interactieve elementen toevoegen aan virtuele tentoonstellingen om zo extra inzicht te verschaffen en een nog meer meeslepende ervaring te leveren. Een digitaal museum is het hele jaar door en de klok rond toegankelijk, wat meer bezoekers oplevert. Het biedt ook toegankelijke leermogelijkheden aan een breder publiek - van schoolkinderen tot volwassenen die buiten het klassieke museumpubliek vallen.
Voordelen
De belangrijkste voordelen van virtuele museumtours en virtuele reiservaringen:
Cross-channel marketing
Combineer citymarketing en bedrijfspromotie op meerdere platforms, waaronder websites, VR-headsets en offline campagnes die doorverwijzen naar je virtuele tour.Te bekijken vanaf elk apparaat
Dankzij WebVR zijn de tours toegankelijk op zowat elk toestel. Je hebt enkel een webbrowser en internettoegang nodig. Dat maakt VR-tours ook toegankelijk op populaire VR-headsets voor thuis, zoals de Meta Quest 2.Verhoogde conversie
Een meer meeslepende en aantrekkelijke ervaring helpt om potentiële klanten te overtuigen.Gedetailleerde statistieken
Volg en analyseer je campagnes voor waardevolle inzichten in gebruikersgedrag.Concurrentievoordeel
Plaats projecten in de kijker die je organisatie helpen om zich te onderscheiden van de concurrentie.
Binnen handbereik van elke organisatie
De bouw van je virtuele museumervaring of reistour hoeft niet ingewikkeld te zijn. We ontwerpen je tour met behulp van panoramafotografie en -video's in 360°, 3D-modellering en fotogrammetrie. Zo bouwen we een realistische omgeving na. Vervolgens koppelen we de tour aan je CRM en analytics, zodat je altijd weet wat er speelt en je je marketingcampagnes voortdurend kunt verbeteren.
Virtuele rondleidingen die doen dromen en boeken
Center Parcs
Web • 360°-fotografie • 360°-videoVirtual tour Avoriaz
Avoriaz
Web • 360°-fotografie • 360°-videoVirtueel Brugge
Stad Brugge
Web • 360°-fotografieVirtueel vereeuwigd: Triënnale Brugge
Stad Brugge
Web • 360°-fotografieCultureel erfgoed van Vlaams-Brabant in de kijker, dankzij virtual reality
Vlaams-Brabant
Web • 360°-fotografieOpen Bedrijvendag virtueel: een corona-editie in VR
VOKA Open Bedrijvendag
Web • 360°-fotografie • 360°-videoSleep
of klik